Monday, January 10, 2011

HiSteria...... ARGGG!...

Erhmm,, pengalaman pahitku, HISTERIA.. niy semua berlaku dlm thun lps.. kire baru jgk la berlaku.. bru2 masuk kolej.. saya x dpt la nk cerita sepenuhnya.. sebab saya yang alami.. berlakunya histeria ni pada pukul 12 malam.. lagi mengerikan saya, yang nampak tutttttt,,,,, roommate saya.. hurm..sebelum terjadi tu  saya dan teman rapat saya keluar untuk study group for midterm yang akan hampir x lama lg.. sedang asyik mengulang kaji pelajaran.. x sangka jam tepat pukul 11.45 malam.. saya dan teman saya pun mengambil keputusan untuk stop revision pada mlm tu.. nasib juga la rumah kite orang niy x jauh daripada tempat belajar tu.. suasana malam tu, mcm biasa jela.. di cafe masih penuh dengan orang2 yang sedang makan.. Tapi da nk terjadi kan.. mana la kita tahu dan di jangka.. setelah sampai saje di rumah, seperti setiap hari dan kebiasaan saya la.. letak beg2 dan buku2 saya di bilik dan lepak ngan kawan2 serumah saya.. rumah yang kami duduk ni sebenarnya untuk ''pensyarah'' tapi disebabkan tiada kekosongan bilik di asrama jadi kami semua di tempatkan di rumah itu.. dalam rumah tu kami 7 orang saja, boleh tahan luas juga, ada 3 bilik.. dan ruang tamu yang agak luas.. lagi2 pulak, rumah kami tu tepi hutan... ''sErAm'' ..

Jadi masa saya balik je dari study group tu, saya pun terus ke bilik teman serumah saya... saja je berbual-bual, x tahu lak nape lak aritu saya ni cam x sabar nak bergegas ke bilik teman serumah.. sampai x sempat bukak tudung pun,mungkin juga pada mase tu saya ada perkara yang nak di kongsi bersama.. *teruja kot* hihi.. saya tahu kawan rapat saya tu dalam bilik sorang2.. mungkin salin pakaiannya.. jadi saya, x la terfikir ape2, sedang asyik berbual dengan teman serumah saya..

''fara!!!!! '' suara kawan sebilik saya memanggil.. seperti biase la.. saya hanya menjawab dari jauh saja.. ''yep!! sini la,'' lalu dia berlari ke tempat kami berbual, diiringi dengan ketawa yang agak pelik.. kawan2 serumah saya ingatkan dia hanya bergurau. tapi hal sebenarnya saya da rasa lain macam dengan cara dia ketawa.. mungkin juga saya rapat dengan dia jadi serba serbi tentang cara dia saya tahu.. perasaan saya masa tu agak seram,takut pun ada, sebab x thu nk wt pe2.. kawan saya ''kekejangan'' mata pulak ''merah''.. puas kami baca segala macam surah .. tapi x jalan.. lalu dia genggam tangan saya begitu kuat.. hmmm.. masa tu nk nangis jugak.. sakit nya sampai ke tulang.. begitu kuat nya 'benda tu' msuk dalam badan dia..

x lama kemudian, uztaz dan warden2 semua datang ke rumah kami.. selepas tu, saya dah x berapa sedar pe yang terjadi, yang saya ingat la saya mejerit dan menangis ketakutan apabila mendengar kawan saya ketawa dan juga terdengar kawan sebilik saya pun turut menjerit.. sya jadi takut nak dengar suara dan tengok kawan saya ketika itu. sikap saya pulak hanya ''diam'' sekejap ''menjerit'' . berapa minit atau jam kemudiaan setelah air yang di baca kan ayat2 al-quran di minum , dan didengarkan ayat2 suci al-quran saya sedar dari histeria tu. sya x dpt nk gambarkan macam mana semua ni berlaku, sebab saya yang alami. Ini saja yang dapat saya tulis mungkin sekadar untuk berkongsi. x kan saya lupakan pengalaman yang x pernah dialami sebelum ni..

Lama juga la fobia, x boleh tinggal sorang2, balik lewat malam pun da x berani, semuanya perlu berteman. tidur malam kami pun agak terganggu tidak seperti kebiasaan tidur dalam gelap dah bertukar menjadi terang menerang.. tu je yang dapat saya kongsikan. pengalaman yang agak SERAM menyelubungi malam di kolej ketika itu..

No comments:

Post a Comment