Tuesday, February 1, 2011

imej baru la babe... haha

hai .. assalamualaikum semua... erm.. da lame rasanya x menulis kmbali... bnyk perkara yang perlu saya buat.. erm p pe2 pn saya ttp tulis berita gembira yang saya nk smpaikan niy..

selama ni saye mmg lebih di kenali seorang stylish girls... erm.. saya mmg ske dgn gaya sy sendiri.. saya juga x nafikan, saya suka kumpul koleksi-koleksi pakaian saya.. x kira la pakaian muslimah, ataupun pakaian stylish..
sejak kebelakangan niy, bkn nk ckp pe la.. sebelum ni pn rasanye da bnyak selendang n tudung2 yang saya beli.. tp kali ni jiwa saya lebih tertarik untuk bergaya dengan imej baru...

saya ade koleksi tudung ni sebab salah satunya saya juga sebenarnya bertudung apabila saya rase saya nk bertudung.. fesyen la katakan... saya mmg suka ade kelainan dalam diri saya.. lagipun saya juga lebih suka pakaian yang tidak menjolok mata, more than yang bertutup, walaupun saya free hair n stylish.. Pakaian muslimah pula bagi pendapat saya... perlu ada kot.. sebab.. pakaian ni melambangkan imej dan agama seseorang.. jadi ape2 pun, kite x boleh lupakan segala batas2 pakaian dalam islam..

cehwahhh.... hihi... tp tu pendapat saya la... saya lebih suka semua pakaian saya ada.. saya suka bergaya dengan semua pakaian.. asalkan sesuai dengan diri saya, dan cita rasa saya... ( pakaian yg x seksi ) . Tapi perkara yang saya nak sampaikan niy, saya rasa sudah tiba masanye saya bertudung tetap... sebenarnya macam niy... saya lebih selesa dengan bertudung.. mungkin juga sudah smpai seru untuk bertudung..

tapi sebenarnya, bkn tunggu seru smpai je kite nak bertudung.. saya ni bertudung jugak sebelum ni ke tempat-tempat yang sesuai.. bagi saya hormat sesuatu majlis yang kita perlu bertudung tu lagi bagus daripada kita x tahu nak kene kan pakaian ke sesuatu tempat, atau majlis yang di hadiri.. kat kolej dulu pun memang saya bertudung, tp macam yang saya cakap la.. hanya di kampus saja.. dan perasaan utuk pakai tetap masih saya usaha kan dengan perlahan-lahan..

Saya x rasa janggal la nak mengenakan tudung2 ni .. walaupun saya ni baru nak mula kan bertudung tetap.. sebab saya memang selalu juga mengenakan selendang dan tudung2 ke tempat atau majlis yang sepatutnya saya bertudung.. jadi pelbagai fesyen tudung dan cara memakainya saya sudah mahir.. hihi...

Ada kawan saya berkata kpada sya '' bestnya,, lau dpt hidayah macam tu'' ni comment salah seorang kawan rapat saya masa saya post kan luahan hati sya, bahawa saya berpuas hati dan sgt happy  dpt tgk tudung yang cntik2.. teruja sgt dapat beli bagi memenuhkan almari dan koleksi tudung yang saya ada.. hihihi... saya sebenarnya mula cinta melihat tudung2 ni semua sebab kalau g shopping ngn keluarga, mak selalu g ke tempat tudung.. meminta pandangan ttg warna yang sesuai dan menarik.. jadi saya mula sibukkan diri dengan selok belok tentang cara memakai tudung, selendang dan tudung2 yang terbaru.. semuanya saya ikuti ... jadi dengan cara ini saya rasa sudah tiba masanya untuk saya bertudung tetap..

alhamdulilah.. perasaan ni ada dalam diri saya... dan saya harap perasaan ni x henti d tengah jalan seperi mana saya pernah usaha untuk bertudung tetap.. tapi akhirnya, saya tetap keluar dengan stylish hair .. haha... erm... jadi saya harap kali ini akan saya usaha kan untuk tampilkan diri dengan imej stylish dengan bertudung... :)

ok la korang saya stop smpai sini jela k.. ... hihi.. as salam..



3 comments:

  1. saya doakna awk sntsa brjya ngan niat bek awk 2....

    ReplyDelete
  2. abg faiz> thanks abg ... i'allah k abg..
    naz> awk!!! hihihi... thanks... i'allah... :)

    ReplyDelete