Sunday, May 6, 2012

sahabat

setelah lama x menulis dan menyepi .. kini rara kembali dgn 
berita yang amat menyedihkan.. semakin lama semakin 
terasa kehidupan di sini tiada erti, nak ketawa dan senyum pon payah.

serius rindu gelak ketawa dari kau wahai sahabat, nak gurau2 ngn kau, nak bertekak ngn kau.
sedih.. menanti panggilan kau, mesej kau, kini tiada lg.. 
mana pergi sebuah janji, 
menjadi kawan sejati.. tapi kau pergi membawa diri.. 

harap sebuah janji bersatu kembali, tp x mungkin akan terjadi, kalau kau masih ego kan diri. 
hmm.. pe yang terjadi bukan mimpi, tp realiti, tidak pernah aku bermimpi 
akan jadi begini... 
aku membawa diri di sebabkan diri kau sendiri.. 
kenapa perlu di gembar gemburkan lagi. 
benda yang kecil di jadi kan besar sekali. perlu ke nak bermasam muka 
oleh kerana benda ini. 
yang xpasti apa sebenarnya ''punca'' terjadi.. 

dahulu b'empat sekarang berdua membawa haluan dan 
hal sendiri.. 
mana pergi sebuah sahabat sejati, 
xperlu pertikaikan lagi, yang dahulu sebuah mimpi, yang sekarang menjadi
realiti.. 

kau kata kau sedih di buat begini, adakah kau sedari 
perangai kau sendiri,
kalau susah mana tempat kau pergi, 
kalau bukan sahabat kau ni.. 
tp kini kau pergi kerana kau fikir aku bukan sahabat kau lagi.

untuk apa aku memberi kasih seorang sahabat 
kalau kau x pandai nak hargai..
aku ajar kau erti  berdikari untuk memilih mana satu sahabat sejati,
tp kau masih tidak ''PASTI''
itu kah yang kau dapat nilai selama aku menjadi sahabat sejati. 

sekarang ni aku hanya tunggu benda yang x mungkin akan terjadi,
selamat tinggal kawan sejati 
aku sentiasa merindui mu.
aku berdoa agar 1 hari nanti kau tahu siapa lah yang sahabat sejati.

sekian.. mmm

No comments:

Post a Comment