Tuesday, May 28, 2013

mungkin ujian buat KU.

assalamualaikum.. harap semua dalam keadaan sihat walfiat.. firstly nk cakap balik2 kelas jek trus kemas bilik, basuh baju ,mop bilik, terus rase nk update blog.. rindu lak nak meluahkan sesuatu kan..
da sebulan da kat sini.. seronok tu memang la seronok, tapi banyak sangat kerja dan masa yang penuh kadang-kadang wat kan terleka yang da sebulan kat sini.hehehe

semuanya berjalan dengan lancar, tadi baru dapat keputusan exam untuk modul 1. memang terbaik.. semua dalam kelas tu dapat markah merah.. ada 2 orang jek yang lulus untuk modul 1. alamatnya kene ulang nilai la nanti. seriously .. memang susah, baru tawu nak jadi seorang pengajar ni bukan hanya masuk ke kelas beri tugasan dan terangkan. banyak perkara yang perlu di buat sebelum memulakan sesi pembelajaran.

mungkin ujian buat KU.. menjadi 1 tajuk pada hari ni dan petang ni.. kadang2 kita jadi manusia ni suka akan apa yang selalu mencuit hati kita. even semuanya kita x mahu berlaku. tapi kadang-kadang kita cuba untuk mengelakkan sesuatu, tetapi jarang sekali untuk berjaya mengelakkan sesuatu. berharap untuk semuanya akan berlalu.. tapi lain jadinya, malah makin terjadi dan terus berlaku.

mungkin salah aku? atau mungkin ujian untuk aku. supaya untuk terus membuktikan apa yang harus aku janji sebelum semua ini berlaku. aku berharap semua ini akan mendapat jalan lurus dan terus berlalu pergi. tapi jika jalan itu sudah diselami,tetapi tetap jugak bertemu kembali. aku x mampu melawan arus yang akan mendatang. cuma yang perlu aku lakukan sekarang aku ingin jadi seorang yang merenangi lautan yang tenang yang selama renangi dengan hati yang tenang. aku percaya sesuatu ujian pasti akan berlaku untuk sesorang menempuh kehidupan. tapi aku telah merenangi dan menyelami selama ini.. dan x mungkin semua ini akan ku biar kan nya pergi.

hanya kini berdoa agar semuanya adalah seketika dan akan berlalu dengan sendirinya.
akhir kata, kepastian itu lahirnya dari hati. assalamualaikum, shuhhhh! harap semua ni berlalu pergi.

No comments:

Post a Comment